Glazen Naaktslakken

Er zal vast wel een geldige reden voor zijn. Naaktslakken hebben geen makkelijk te bewaren huisje. En een slak kun je niet op een kartonnetje prikken, zoals een kever of een vlinder. Of het op sterk water zetten een succes is weet ik niet, mogelijk raken ze snel hun kleuren kwijt. Maar wat dan, als je wilt laten zien hoe fraai die beestjes kunnen zijn?

Dit alternatief vond ik in het Natural History Museum of Ireland; je maakt de naaktslakken gewoon na van glas. Onbeperkt houdbaar. Met de aantekening dat de echte nog véél mooiere kleuren kunnen hebben.

Meer ‘op sterk water’ .

12 Responses to Glazen Naaktslakken

  1. Zilvertje says:

    Zo zie ik ze graag. In het echt vind ik ze eng, in de herfst als het buiten nat is, komen ze bij mij wel eens naar binnen, midden in de nacht heb ik er ooit op een gestaan, zo eng, ik heb de hele buurt wakker geschreeuwd en het is eigenlijk nergens voor nodig, want ze doen niks, kunnen niet eens hard weglopen. ( ik wel )

  2. Johan says:

    Zou ze toch niet in het echt willen tegenkomen.

  3. Annet says:

    zei ik toch: de natuur is kunst:)

    ik denk dat alles wat er is ‘eng’ is om op te staan pf pijnlijk: een punaise bijvoorbeeld….

  4. Annet says:

    zeedraakjes in al hun gratie…….

  5. Mark says:

    Prachtig dit. Ik moest gelijk denken aan de slakkendans uit de prachtige film “Microcosmos”: https://www.youtube.com/watch?v=BEva0pT9ndg&feature=youtube_gdata_player

  6. stripman says:

    Heel verdienstelijk !

  7. Ik ben niet zo slakkerig, en eigenlijk heb ik liever echte. Wel heel bijzonder, als ik langskom, zijn die prachtige foto´s van die mok met die huismuis…±/’ PS, ik heb rare tekens, weer eens een toets aangeraakt die ik niet ken…

Geef een reactie

