Kleine grote katachtigen op sterk water

Gisteren heb ik een tijdje naar het gedrag staan kijken van een paar Witte Tijgers  in Ouwehands dierenpark. Misschien speelde de onnatuurlijke kleur ook een rol, maar hoe dan ook kwam de gedachte naar boven die we allemaal wel eens hebben gehad; “het zijn toch net grote huiskatten”. Of eigenlijk is het juister om precies andersom te redeneren; aan huiskatten kun je goed zien dat ze thuishoren in de familie (Felidae).

Des te mooier dat ik nog de bijgaande kleine grote katachtigen op de foto heb genomen in Emmen. Want kijk maar eens goed naar deze schatjes. Het maakt niet uit of het een jong is van de Poema, de Zwarte Panter of de Siberische Tijger, ze lijken allemaal op dat vleesetende, met scherpe klauwen en lange hoektanden uitgeruste monstertje dat thuis op de bank zo tevreden ligt te spinnen.

14 Responses to Kleine grote katachtigen op sterk water

  1. Zilvertje says:

    Ja, je hebt gelijk, zo zijn ze bijna hetzelfde, wel erg mooi om te zien.

  2. stripman says:

    Ik word er een tikje droevig van…;o(

  3. hier kan ik niet goed naar kijken

  4. ramireziblog says:

    @Jan en Hennie; ik snap dat wel, maar waarom hebben we dat nu vooral bij aaibare harige beestjes, ook al vreten die je op als ze wat groter worden? Over een vis of slak op sterk water zijn we lang niet zo snel van slag…

  5. Necrofilie…ik hou van léven…..
    normale mensen hebben hier een afkeer van…..
    En anders liegen ze!

  6. kat says:

    Nee hoor, niet eng, onze dierenarts heeft biggetjes en kalfjes in flessen in de praktijk staan.
    Maar ik heb ze ook liever warm en levend…;-)

  7. het ziet er eng uit – en dat vind ik wel eens goed

  8. Selma says:

    Interessante reportage,
    met name als je tegelijkertijd de soep van de dag ernaast bekijkt…

  9. Pingback: Earthflight; voor de liefhebbers « Ramirezi

Geef een reactie

