Kleurige Paarse Strandloper

Paarse Strandloper

Ondanks zijn naam is er aan de Paarse Strandloper (Calidris maritima) geen plekje paars te ontdekken. Wel zijn de poten en de snavelbasis oranjegeel, een combinatie die geen enkele andere strandloper heeft. Dat is makkelijk voor de herkenning. Verder vliegen ze niet zo snel op, waardoor mijn dochter deze foto’s kon maken. Het zijn weer plaatjes.

Paarse Strandloper 02

10 Responses to Kleurige Paarse Strandloper

  1. Typisch dat hij toch zo heet.
    Prachtige foto’s Marijke!

  2. stripman says:

    Heel mooi ! En als ik een beetje wazig kijk is op foto 2 wel een zweempje van paars te zien…;o)

  3. draverblog says:

    Inderdaad een mooi plaatje compliment aan je dochter.

  4. Blewbird says:

    Deze ken ik nog niet. Tijdelijk op bezoek? Mooi!

  5. het zal nu suggestie zijn, maar op de 1e foto meen ik een vermoeden van paars in de vleugelveertjes te zien.

  6. Henk says:

    Staat er goed op.
    grH

  7. Aad Verbaast says:

    Prachtige plaatjes. Met vaste hand genomen. Kom er nog maar eens om.

  8. martin says:

    Vorige week fietste ik nog vanaf waar vroeger Huis Tijdverdrijf stond tot voor bij de vuurtoren van Huisduinen langs de dijk. Het viel me op dat veel vogels bleven zitten. Behalve als ik stopte om mijn camera uit mijn tasje te halen. Voor mij waren ze helaas minder ijdel.

Geef een reactie

