Middelste Zaagbek gaat door het lint

Middelste Zaagbek 01

Op de eerste foto zie je een trots pronkend mannetje, een Middelste zaagbek (Mergus serrator). Helemaal terecht, want hij is ook een genot om naar te kijken.

Maar zoals ook wel met mooie mensen het geval is, zodra ze weten dat ze er mogen zijn, dan krijgen ze een attitude. En zo zien we op de volgende foto’s dat zo’n Zaagbek helemaal door het lint kan gaan. Zeg maar een Lintzaagbek.

De foto’s zijn door Colin genomen in het Zwin.

Middelste Zaagbek 4 Middelste Zaagbek 3 Middelste Zaagbek 2

12 Responses to Middelste Zaagbek gaat door het lint

  1. AreyouShir? says:

    Ik begin even off-topic: ben hier via je reactie op mijn blog terecht gekomen (waarvoor dank), en wat een fantastisch blog is dit. Bij deze volg ik je.

    Als ik me niet vergis zijn deze eenden zeldzaam in Nederland? Dan is het nog eens extra mooi om te zien.

  2. stripman says:

    Volgens mij is hij zichzelf nog mooier aan het maken…;o)

  3. Marjelle says:

    Ik had nog nooit van een zaagbek gehoord (en van vele andere beestjes). 😉 Grappig vogeltje, punk avant la lettre.

  4. Selma says:

    Wat is hij mooooi! En wat een schitterende foto’s.
    Hier in IJmuiden zie ik geregeld stelletjes. Ze zijn wel erg schuw.

  5. het probleem is wellicht dat ie net heeft leren lezen en hij las zijn naam: middelste zaagbek

  6. Wille says:

    een lintzaagbek :-), daar is ie vast blij mee met dat kapsel.

  7. Henk says:

    Mooi. Zit lekker in de kleur.
    grH

  8. martin says:

    Prachtige vogels. Duinmertjes en waterwinplassen in deze tijd van het jaar en de kans is groot. Maar zo mooi op de foto. Wow!

  9. Moest je je paspoort laten zien in Vlaanderen Rami?
    Ik geniet weer van je foto’s. Prachtig!

    Ceesgegroetje

  10. Mooi diertje, écht een spetter!

Plaats een reactie