Komische zonaanbidders; Rode Vari’s

Rode Vari 01

Een uitje met je klas naar Artis om daar het gedrag van dieren te bestuderen. Zoon Tom was afgelopen donderdag nog niet direct enthousiast. Maar toen hij terugkwam wel. Op het Lemureneiland zag hij de Rode Vari’s (Varecia rubra) genieten van een zonnebad en wist er zelfs een filmpje van te schieten.

De Rode Vari’s komen voor op Madagaskar en hebben daar ook dit zonnige gedrag; blijkbaar hebben ze wat extra warmte nodig. Hun zwarte vacht op de buik en de binnenkant van hun armen is een natuurlijke zonnecollector. Kijk eens hoe ze zo ver van huis van ons eerste flauwe zonnetje genieten

Rode Vari 03 Rode Vari 02

Rode Vari 04

11 Responses to Komische zonaanbidders; Rode Vari’s

  1. Bart says:

    Het zijn leuke levenskunstenaars… 🙂

  2. Glencora says:

    Als er volgende levens bestaan, kom ik terug als Rode Vari! Maar dan wel op Madagaskar… 😉

  3. ja wat een leuke beesten en wat grappig gefotografeerd!!
    Ik had een vraagje naar aanleiding van wat jij schreef op mijn blog en stel hem ook maar hier want ik kijk zelf ook bijna nooit een tweede keer op een blog als ik er geweest ben: met wat voor camera maak jij foto’s van vogels en met wat voor lens?? Ik had in mijn hoofd dat die van jou altijd 100 x scherper waren dan die van mij, maar zie nu dat het bij jou ook wisselt. Niet dat ik een andere lens ga kopen, ik vind het wel genoeg wat ik heb, maar voor de toekomst misschien.

  4. O trouwens., ook toevallig, ik heb vandaag een een bergkristal gekocht: Afkomstig UIT MADAGASKAR!!!!!!

  5. cornutus says:

    Grandioos. Maf gezicht die drie achter elkaar op het hek!

  6. JdeW says:

    Hi Tom Ramirezi.

    Zie ook:
    Bedenk eens een mooie kop mensen.

    Groet JdeW.

  7. Ooh, heerlijke foto’s! Zo mooi om dieren te zien genieten, haha!

Geef een reactie

