De oortjes van de Oorkwal

oorkwal man

Vandaag zet ik twee blote kwallen met hun voortplantingsorganen in de etalage. Het zijn Oorkwallen (Aurelia aurita), algemeen bekend van de Nederlandse stranden. De oortjes zijn niet om te horen maar dienen als voortplantingsorganen. Meestal zijn het er vier, maar soms meer, het bovenste exemplaar heeft er zes. Ik kan het niet goed verklaren, maar om de één of andere reden vind ik het leuk om te weten dat de vrouwtjes roze oortjes hebben, zie hieronder.

meer holtedieren

oorkwal vrouw

11 Responses to De oortjes van de Oorkwal

  1. Soli says:

    Prachtig wonderlijk.

  2. stripman says:

    En reuze leerzaam !

  3. Blewbird says:

    Je ziet ze veel. Ze zijn prachtig. Ik vind het altijd zo sneu dat ze daar gewoon liggen dood te gaan.

  4. EJW says:

    Mooie gefotografeerd en weer wat geleerd.

  5. Aad Verbaast says:

    door een roze bril?

  6. Appelvrouw says:

    brrr, nu weet ik dat ik destijds door een mannetje ben aangevallen.

Geef een reactie

