Sail Den Helder 2013 (Parade of Sail out)

Klik hier voor de foto’s op groot formaat!

Sail Den Helder zit er op, zondagmiddag kozen de tallships weer het ruime sop. De ‘parade of sail out‘ was vanwege de tegenwind helaas zonder de grote zeilen. Dat had dan weer wel als voordeel dat de matrozen op de masten konden staan (heb je ze gezien hierboven?). Bovendien had ik ze al eens met zeil gefotografeerd. Er stond weer veel publiek op de dijk – bibberend van de kou maar enthousiast.

11 Responses to Sail Den Helder 2013 (Parade of Sail out)

  1. Blewbird says:

    Heerlijk. En ik hoef er niet voor in de kou te staan!

  2. Tante Til says:

    Mooie foto’s! Volgens mij zie ik op de derde foto de Shtandart (boot links). Die heeft de hele winter bij ons voor de deur gelegen, bij scheepswerf “Rotterdams welvaren”

  3. ramireziblog says:

    En ik zeg altijd Штандартъ…

  4. Appelvrouw says:

    Over het weer valt niet te twisten, ik vind juist jouw weertype mooier dan toen ik in Delfsail was.
    Hier op jouw foto’s komt het dreigender over, net of er oorlogsschepen ten strijde trekken. Nou ja, dat is eigenlijk niet mooi.

  5. Selma says:

    Leuk, ik was er ook. Heb vooral veel schepen van binnen bekeken die ik al twintig jaar of langer (werkend als scheepskok op diverse Sails) alleen uit de verte zag, de Sedov, de Mir, de Götenborg, en zo.

  6. o wauw! die mexicaan met al die matrozen; dat is erg mooi 🙂

Geef een reactie

