Hommelzweefvlieg

Hommelzweefvlieg

Zweefvliegen zijn ongevaarlijk, maar de Hommelzweefvlieg doet zich graag flinker voor dan hij in werkelijkheid is. Een beetje geholpen door de evolutie heeft hij een hommel-berenpak aangetrokken. Gekocht in de mimicry winkel. Maar zoals alle leugenaars kun je ook deze makkelijk ontmaskeren door diep in hun ogen te kijken. Als je vliegenogen ziet, dan weet je genoeg. Géén angel aan boord.

Hommelzweefvlieg

foto’s op vol formaat             meer insecten

10 Responses to Hommelzweefvlieg

  1. Wat een mooie zweefvlieg.

  2. Die kende ik niet, sprekend een hommel….

  3. Zilvertje says:

    Prachtig! Dit jaar heb ik ze niet, vorig jaar zaten ze tussen mijn muurtje in de keuken, ze deden geen kwaad en ze zongen zo mooi, ik heb er van genoten. Het soort, weet ik niet hoor, gewoon hommels, dikke bijen met warme truitjes aan.

  4. Soli says:

    Je ziet het ook aan de heel korte antennen.
    Erg mooie foto’s.

  5. Amai, dan moet je al behoorlijk dicht kruipen om te zien met welk beestje je te maken hebt! Ik wist niet dat er ook hommelzweefvliegen bestaan!

  6. Appelvrouw says:

    Nou, daar zit dus het verschil met de echte hommels, die hebben een witte achterkant.
    Of niet?
    Heb ik toch laatst een foto van parende zweefvliegen gemaakt, terwijl ik dacht dat het hommels waren. Wat een tegenvaller

Geef een reactie

