Paarden helpen tegen paardenvliegen

Paard tegen paardenvliegen 01

Paarden kunnen behoorlijk last hebben van agressieve paardenvliegen. De eerste twee foto’s laten zien wat voor creatieve oplossingen de mens heeft bedacht om enige verlichting te bieden. Er zijn trouwens niet alleen paarden, maar ook paardenvliegen met hele mooie ogen, dat laat de derde foto zien. Deze vlieg ligt uit te rusten op mijn boekenplank, nadat hij mij eerst voor een paard had aangezien en ik hem vervolgens voor een pletwezen.

Paard tegen paardenvliegen 02

Paard tegen paardenvliegen 03

15 Responses to Paarden helpen tegen paardenvliegen

  1. ‘Boerkapaarden’ noem ik dat.
    Dacht dat het dazen waren Arno?
    Ook het enige paardje wat ik over had
    en heb heeft ze overvloedig…ze zoekt
    het bosje op en gaat daar staan in het donker…
    Zin dit dezelfde ettertjes als bij koeien?
    Hebben ze nut?

    Groetjes Annet

    • ramireziblog says:

      Tabanidae, dazen, van die vliegende driehoekjes. Voor koeien zal het dezelfde zijn. En wat is nut, ik geloof niet zo dat alle organismen ook nut hebben, wel een eigen plekje in het voedselweb en ecosysteem..

  2. Heb het even opgezocht maar
    ik wil eigenlijk niks van ze weten…
    Nu weet ik wat meer maar niet alles…
    Ze noemen ze hier inderdaad
    blinde muggen…

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Dazen

  3. ‘Mooie’ foto’s trouwens 🙂

  4. Fataal inschattingsfoutje dan van zo’n rottig bijtbeest. Wel een mooie foto!

  5. Heel mooi, Arno, dat een paard die vervelende vlieg een groen oog heeft gemept! Zoals gezegd: paarden helpen tegen paardenvliegen. 😉

    Gr. Henk

  6. Hier zie ik de laatste tijd veel paarden die bedekt zijn met een deken en een beschermende kap op hebben. Horzels en dazen … gemene krengen zijn het, maar ze hebben absoluut mooie ogen: http://tiny.cc/185u1w

  7. Corline says:

    Prachtige foto’s. Dat boerka-paard, kan dat nog wel genoeg zien? Mooi woord: pletwezen 😉

  8. Appelvrouw says:

    Ik heb op de fiets ’s avonds ook altijd zo’n klamboe over me heen. Echt geweldig. Maar als ik paard was zou ik me doodongelukkig voelen als ik mijn gras niet kon zien.

    Ik las over hertshoornolie, dat helpt geweldig goed, stinkt naar mest. Maar het is verboden.
    Waarom weet ik niet. Alle goed werkende middelen worden verboden.

  9. Glencora says:

    Dus dat zijn het…. die kl*te-steekvliegen die we regelmatig in huis hebben! Ik denk dat ze op de kippen, konijnen (buiten) en misschien ook de 2 cavia’s (binnen) af komen. Tip in dat artikel op Wikipedia: dikke kleding aantrekken. Dat wil je echt als het erg warm is… en ze bijten gewoon door m’n spijkerbroek heen! Iemand tips om van die krengen af te komen?

Geef een reactie

