Pieterpad: Montfort – Sittard

Pieterpad Montfort Sittard 01

Deze etappe van het Pieterpad is een must voor de liefhebbers van vlinders of insecten in het algemeen, wat een rijkdom! Dat was misschien de reden waarom we vorig jaar veel bijenhotels tegenkwamen die waren geplaatst door de Universiteit van Wageningen. Voor het ‘onderzoek naar nuttige insecten.’ Waarvan de nodige exemplaren waren gesloopt door voorbijgangers, onbegrijpelijk. De omgeving zelf kwam door al die rijkdom aan insecten wat op de achtergrond terecht, al staat me nog wel een Duvelsekei bij. Verder demonstreert ramivrouw dat we ook nog een enorme bui op ons dak en in onze schoenen kregen, met aan het einde in Sittard oude vrouwenvoetjes bij ons beiden tot gevolg.

Zie alle insecten uitgebreid hier.

Pieterpad Montfort Sittard 02 Pieterpad Montfort Sittard 03

Pieterpad Montfort Sittard 06 Pieterpad Montfort Sittard 07

Pieterpad Montfort Sittard 05 Pieterpad Montfort Sittard 04 Pieterpad Montfort Sittard 09

Pieterpad Montfort Sittard 11

Pieterpad Montfort Sittard 10

19 Responses to Pieterpad: Montfort – Sittard

  1. In Zitterd! das dichtbij 🙂 in die kerk heeft Thijs van Leer ooit zijn rockmis: donna nobis paecem gespeeld(ik was erbij). hadden jullie reserveschoeisel mee?

    • ramireziblog says:

      Nee, en een half jaar later vielen ze uit elkaar…

      • Rob Alberts says:

        Bij Lommel heb ik ooit mijn vermoeide voeten in een stromend beekje gelegd. Onzorgvuldig afdrogen en te lang doorlopen met verkeerde schoenen maakte dat mijn voetzolen met blaren bedekt werden. Bij toeval vond ik eind volgende dag een blaren expert van de Nijmeegse Vierdaagse. Zij heeft mijn voeten helemaal afgeplakt zodat ik uiteindelijk toch nog verder naar Hoei heb kunnen lopen.
        Maar droge voeten en goed schoeisel lopen heb ik daar wel van geleerd.
        Vriendelijke wandelgroet,

      • ramireziblog says:

        Wij sopten ons naar het einde, maar gelukkig geen blaren 😀

      • Ah. het speelt zich af in het verleden,haha.

      • ramireziblog says:

        Ja, maar Limburg is vast nog even mooi..

  2. Rob Alberts says:

    Oranje was de kleur bij het wk. Geel, groen, witte en bolletjes zijn nu de kleuren van de tour.

    Het zuurstokrode van jullie regenpak maakt het een vrolijk kleurenpakket.

    Mooie wandeling, vooral in een warme en droge zomer een paar jaar terug.

    Maar jullie hebben ook genoten.

    Vrolijke vakantiegroet,

  3. Zilvertje says:

    Oh, wat is dit weer mooi!

  4. Prachtige serie, waarbij de koninginnepage voor mij echt de show steelt.

  5. Corline says:

    Nummer twee vind ik ook prachtig! Citroenvlinder? (Of lig je nu in een deuk?)

  6. Een prachtige vlinder serie.
    En voeten waar de afdruk van je sokken in staan…dat komt mij heel bekend voor.

  7. Mooie serie met aan de top de topper. De kerk van Sittard, natuurlijk heel herkenbaar als Sittardse. Het pieterpad loopt toch ook over de Kollenberg? Het gebied waar ik vaak te vinden ben.

  8. Fenny says:

    De schattigste foto die ik ooit zag van iemand in regenpak en die eerste vlinder, zeer schoon!

Geef een reactie

