Toos heeft weer een kerel aan haar broek hangen

Er zit wéér een kerel achter Toos Verhuisdoos aan.
Hij woont bij haar in de flat.
Zelf durfde hij niet op Toos af te stappen.
Dus Toos kreeg het te horen van haar vriendin.
Zo doen ze het op het VMBO immers ook.

“Maar ik ken ‘m niet eens !”, riep Toos.
“Nou, dan bel ik ‘m toch even”, zei de vriendin en voegde de daad bij het woord.
Voordat Toos er erg in had, zat er een keurige man op leeftijd bij haar in huis.
En voordat Toos er erg in had, was de vriendin er vandoor.
Daar zat ze dan, alleen met een onbekende man op leeftijd in haar kamer.
Niet dat Toos zelf zo piep is, de zeventig is al gepasseerd.
En al heel wat vriendjes versleten.

Hij bleek ingenieur weg en waterbouw te zijn geweest.
Toos vond hij zo heerlijk ongedwongen.
Hij wilde wel een avondje met haar gaan stappen.
Naar Marc-Marie Huijbregts.
Daar had Toos nog nooit van gehoord.
Maar Toos dacht; “Waarom eigenlijk niet ?”

Toen het uur U naderde kreeg Toos het steeds meer op haar heupen.
Ze plakte een briefje op de deur van haar vriendin; dat ze niet meer wou.
“Die had dit hele gedoe ook geregeld, dan moest ze het ook maar weer oplossen.”
Maar eenmaal thuis vond ze dat toch ook weer flauw.
Dus snel terug om het briefje er weer af te halen.

Op de avond zelf zat Toos al klaar toen de bel ging.
“Stond hij daar in een lange loden jas, ik dacht dat ik niet meer bijkwam.”
De ingenieur vond dat Toos er prachtig uitzag.
“Ik kon alleen maar denken, als ik maar geen bekenden in de schouwburg tegenkom.”
“Wat denk je, we komen binnen, staat gelijk mijn beste vriendin voor me.”
“Wij helemaal in een deuk natuurlijk.”

Het was een prachtige voorstelling.
Marc-Marie heeft er een fan bij.
Maar ondertussen zat Toos in het donker opzij te gluren.
“Ik keek zo eens schuin naar hem en dacht bij mezelf; néé hoor, echt niet !”

Galant bracht hij Toos naar huis.
Een echte heer.
Toos hoopte nog dat het nu klaar was.
Maar nee….

Hij ging mee naar binnen.
Er kwamen ineens reisfolders uit de lange loden jas.
Volgens de ingenieur moest er besproken worden wat ze met de vakantie gingen doen.
“Hij heeft tot twee uur ’s nachts zitten zeuren over samen op vakantie gaan.”
“En ik dacht alleen maar; donder nou maar eens op kerel.”

Arme Toos, zou je denken.
Maar ze vertelde het schaterend.

19 Responses to Toos heeft weer een kerel aan haar broek hangen

  1. lidy says:

    lekker zondagmiddag verhaal 🙂

  2. Woudje says:

    Haha !
    Tot "hij mee ging naar binnen…."
    Tijd voor de weerbaarheidscursus waar ik op zit.

  3. momeho says:

    Da’s nou een vrouw naar mijn hart!

  4. niko says:

    Dat je op je 70ste nog de mannen van je af moet slaan doet mij deugd!

  5. cor says:

    ik probeer me in te leven in die man, maar het lukt niet zo

  6. de Stripman says:

    Mooi verhaal ! Mooi pseudoniem: Toos Verhuisdoos …;-)

  7. Ramirezi says:

    @Woudje; scherp gezien, je hebt helemaal gelijk..
    @Stripman; beetje vaak verhuisd, vandaar…

  8. Burro Holanda says:

    Mooi verhaal, Ramirezi. Levert toch weer hele andere emoties op dan een nominatie door app, hè?

  9. Doortje says:

    Toos is leuk!

  10. Anna says:

    Toos is toch je moeder?
    anyway hoor haar tot hier lachen 😉

  11. Ramirezi says:

    @Anna; ja hoor…

  12. Bart says:

    Schateren om die reisfolders; Toos rulez!:-))

  13. K says:

    Ik vind wel dat ze wat duidelijker mag zijn. Aan de andere kant, sjans is natuurlijk wel strelend.

  14. Flaxorca says:

    Het ongeduld van de jeugd van tegenwoordig… Maar ik heb mij ergens laten vertellen dat de ultieme relatie test een vakantie is… En als men dan toch ongeduldig is, dan maar meteen het diepe in!

  15. Jezzebel says:

    Lekker verhaal, eentje waar je om moet lachen.
    Want Toos is leuk en weet je hij ook, maar dat vindt Toos ook. Toos lijkt mij niet het type waar een weerbaarheidcursus voor nodig is.
    Als het haar niet bevalt had hij dat al lang geweten. En hoe meer ze klaagt en steunt, hoe harder ze schatert, hoe leuker ze hem gaat vinden.
    Oi va voi, ik ken haar! 🙂

  16. man met sombrero says:

    Mooi droog!

  17. Trullenhoedster says:

    Hup Toos!

  18. Broertje says:

    Nee toch! Niet weer de ideale man. Ik hoop dat het voor half maart voorbij is.
    Broertje

  19. Oliphant says:

    Een serieuze man, net aks ik ben. Maar ik ben nog te jong voor Toos, denk ik.

Geef een reactie

