Het Junior College; eindelijk een dak boven ons hoofd

Op de één of de andere manier moet ik bij het Junior College van Scholen aan Zee een beetje denken aan een zware bevalling. Eigenlijk hadden we er op dit moment namelijk al moeten werken en leren.

In het begin verdween er nog wel eens iets van de bouwplaats. Nadat Ramirezi persoonlijk een oogje in het zeil ging houden werd dat minder. Maar misschien hielp het ook dat de uitvoerder alles onder stroom had gezet.

Gedurende de bouw gingen we wel eens polshoogte nemen. Maar zonder veiligheidshelm en veiligheidsschoenen werd je vrij snel verwijderd; zeker als je de pech had dat de arbeidsinspectie er net was. Die meneer was duidelijk herkenbaar – het was de enige persoon in het hele gebouw met een helm op zijn hoofd.

De belangrijkste oorzaak van alle vertraging was het dak; er moest een enorm rond dak over het middenstuk van het gebouw komen. Dat high-tech geval bleek echter geleverd te worden door een fabrikant die failliet ging. En dan wordt het moeilijk.

Dus nu hebben we een ander dak. Niet plat en dus bijna onzichtbaar zoals oorspronkelijk de opzet was. Sterker nog; het is alsof de bevalling zo moeilijk ging dat er een vacuümextractie nodig was. Daarbij krijgt het kind een metalen kom op zijn hoofd, waarin middels een slangensysteem een onderdruk wordt opgewekt. De arts kan dan mee trekken aan het hoofdje.

Het nadeel is wel dat het kindje op zijn hoofd een soort van petje heeft na de bevalling. Maar bij een baby verdwijnt dat petje na verloop van enige tijd.

Bij het Junior College zullen we het er mee moeten doen.

Toch kleurt het geheel mooi mee met de lucht. Het is een dak dat zichzelf laat verdwijnen.

16 Responses to Het Junior College; eindelijk een dak boven ons hoofd

  1. niko says:

    Weet je wel zeker dat dit de junior college is?
    Het lijkt wel de nieuwe Arena, poeh hee, wat een groot gebouw!
    Maar het dak is mooi, een zelf verdwijnend dak:))

  2. K says:

    Het zal wel aan mij liggen. Het doet me nog het meeste denken aan een gevangenis. Moderne architectuur, ach, ik zie er niet altijd wat in.

  3. annet says:

    Is dit een school of
    om te huilen?
    Krijg een acute depressie:(
    Maar dat is geheel persoonlijk
    heur:)
    foto’s zijn wel mooi…..

  4. hippo says:

    Den Helder, 16-9-2055
    extra nieuwbericht:
    Bij de afbraak van het junior college te Den Helder zijn een aantal lichamen gevonden, die bleken toe te behoren aan lang geleden vermiste leerlingen…
    gr. hippo

  5. Mo says:

    Het lijkt wel wat op het Collosseum.
    Ik hoop dat jullie de leerlingen voor een ander doel opleiden:-))

  6. Ramirezi says:

    Tja, over smaak valt niet te twisten zeggen ze toch ? Volgens mij wordt het prachtig; als we er in gaan moeten jullie maar eens komen gluren !Reactie is geredigeerd

  7. Maria-Dolores says:

    hm… zag dat ik niet de enige ben die het net een arena vond. nou ja, ik zei dus: net een arena… hopelijk hebben ze overal aan gedacht, dat het niet te heet wordt in de zomer en dat je steeds de uitgang goed kunt bereiken als dat nodig zou zijn :-).

  8. de Stripman says:

    Ik heb ze wel erger gezien, hoor. En die grijsblauwe rups op het dak valt toch ook wel mee…;-)

  9. carin says:

    Ik moest even slikken toen ik het dak zag…ik had het anders in gedachten…
    Ik blijf me verbazen over de keus van weinig ramen en vooral kleine ramen…

  10. Gala says:

    jeetje! wat een enorm gebouw. Hoeveel leerlingen kunnen erin?

  11. Ramirezi says:

    @Carin; vind ik ook, maar aan de binnenkant komt natuurlijk ook licht binnen…
    @Gala; stuk of 600…

  12. Zusenzo says:

    Niko was me al voor: een mini- Arena.
    Of een opblaas- Arena ?

  13. Tante Til says:

    Mooi gebouw! En groot voor 600 leerlingen.
    Wat komt er in de binnenkant van het gebouw. Het lijkt mij een soort binnentuin ofzo.

  14. Ramirezi says:

    @Tante Til; de binnenkant kun je gebruiken om te zitten, d’r komen grote bamboeplanten in…

  15. Antoine says:

    Heeft deze Schoolarena ook een (kunst)grasmat als binnenplein en een uitschuifbaar dak?:)

Geef een reactie

