Vliegende Fairy Terns

Sorry hoor, maar ik kan het niet laten. Dochter Marijke is terug en heeft me gisteren de filmpjes laten zien van Denis Island. Ze had van alles vastgelegd hoor, van eeuwenoude schildpadden die verliefd achter haar aan hobbelen tot vogels in alle soorten en maten. Maar deze fragiele witte engel, de Fairy Tern of White Tern (Gygis alba) was vanaf het begin mijn favoriet, daar moest ik jullie nog een keertje mee lastig vallen. Want een filmpje waarin ze vrijuit vliegen zegt toch weer meer dan een foto van een gevangen exemplaar.

Eigenlijk willen ze haar gewoon weg hebben, denkt mijn dochter, maar omdat ze zo klein en licht zijn vallen ze niet aan. In plaats daarvan blijven ze gewoon vlak boven haar hoofd vliegen. Fijn om te weten dat niet ieder vogeltje op een afgelegen eiland evolueert richting plompe Dodo.

10 Responses to Vliegende Fairy Terns

  1. Corline says:

    Dat is geen lastig vallen hoor! Leuk juist, op deze regenachtige zondag zo’n zonnig filmpje bekijken. Wat een prachtig vogeltje. Toch vind ik de dodo ook wel aandoenlijk…..

  2. Fenny says:

    Mooi man, zegt ze hi tegen de vogels? Dat herken ik 😉

  3. Een vrolijke vladderaar, die gemakkelijker vliegt, dan ik loop. 🙂

  4. Prachtig! Het lijken wel engeltjes, zo teer en wit …

  5. Ik heb me nooit verdiept in de evolutie van de Dodo maar misschien hebben de beesten wel nooit gevlogen 🙂 De mens is natuurlijk de onruststoker in het filmpje maar het levert wel een prachtig minuutje film op

  6. mooie film, waarbij de vogels toch duidelijk maken dat ze niet alles pikken. Doch niets ten nadele van de filmmaakster

Geef een reactie

