Zeven maal Gavroche voor Les Misérables

Hoe het is met onze huisartiest ? Nou; super !

De afgelopen weken heeft zoon Tom heel wat dagen doorgebracht in Amsterdam; druk repeteren voor Les Misérables. Niet alleen zaterdagen en zondagen, ook schooldagen willen er wel eens bij in schieten. Maar niet voor niets; ondertussen is door de regisseur besloten dat Tom een volwaardige Gavroche is; hij gaat dus ‘gewoon’ optreden.

Deze week is de cast verhuisd van Amsterdam naar Hoorn; daar wordt nu gerepeteerd met het echte decor, dat volgens Tom fantastisch is. Er staan enorm hoge barricaden op een draaischijf, zodat het geheel rond kan draaien. Ze moeten op en af die draaiende schijf kunnen springen zonder onderuit te gaan. De Gavroches moeten dus niet alleen kunnen zingen en acteren maar ook nog klimmen en springen. Het bewijs is geleverd; in musicals moet je van alle markten thuis zijn. Tom zelf was trouwens vooral vol van het feit dat hij met een geweer mocht schieten. Eerst kruit er in, dan de kogel, aanstampen…

Vandaag gingen ze samen op de foto voor het programma boekje. Omdat ik er al was even netjes aan de fotograaf gevraagd of ik misschien ook een fotootje mocht schieten; geen probleem !

Zie hier het resultaat; met van links naar rechts; Max, Enzo, Bram, Vinnie, Wytze, Tom en Rick.

Op 1 april is de eerste try-out in Hoorn.

Je begrijpt; niet alleen Tom vindt dat spannend.

18 Responses to Zeven maal Gavroche voor Les Misérables

  1. Scramble X says:

    Wat ontzettend gaaf zeg !
    Die komt er wel !
    Wat een belevenissen zeg !

  2. Mo says:

    Laat je het weten als ze bij ons in de buurt komen spelen? Lijkt me geweldig, en Les Miserables spreekt me toch meer aan als Ciske de Rat. Dus ik wil het wel zien.

  3. Ramirezi says:

    @Mo; na Hoorn alles alleen maar in het Nieuwe Luxor in Rotterdam (al zal er waarschijnlijk wel meer volgen). Tegen de tijd dat Rotterdam verlaten wordt zal Tom wel aan zijn maximum aantal speelbeurten zitten dit jaar, omdat hij ook al in Ciske heeft gespeeld…

  4. Mo says:

    Als je mijn relaas van afgelopen http://www.volkskrantblog.nl/bericht/190428 hebt gelezen Rami, dan weet je dat ik binnenkort es een weekendje Rotterdam doe, dus geef die datum voor de zekerheid toch maar door!

  5. eva says:

    Gaaf, cool, vet, Gavroche!
    gr eva

  6. K says:

    Toch geen 1-april-grap zeker?! Veel succes, Rami-JR!!

  7. Anna says:

    nou Ramirezi,
    ben benieuwd waar we elkaar voor het eerst tegen het lijf gaan lopen
    op het Pieterspad
    of ergens in het theater
    heel veel toi toi voor Ramirezi-zoon
    super dat het hem gelukt is om er weer bij te zijn!Reactie is geredigeerd

  8. Knispel says:

    Stoer zeg! Niet alleen de familie Ramirezi vindt dit spannend, het halve blog vindt dat, geloof ik 🙂

  9. Maria-Dolores says:

    jeetje, lijkt me allemaal véél leuker dan op school zitten en huiswerk maken…

  10. vroems says:

    Oh wat is pappa trots.
    En terecht natuurlijk.

  11. Klaverblad says:

    Ik heb ooit in een eigen bewerking Les Misérables door mijn leerlingen laten opvoeren. Alleen het toneel maken (met die barricades) was al een happening. De kinderen, ook de Gavroche, zongen met overgave, maar het mooiste was toch het koorlied met zwaaiende rode vlaggen.
    Ik hoop van de voortgang van Tom meer te lezen. Die Wytze is qua uitstraling wel heel sterk een Gavroche-type. Maar ik stem voor Tom uiteraard.

  12. Zusenzo says:

    Waanzinnig.
    Gefeliciteerd kleine Rami/ Tom.
    En natuurlijk trotse Rami en Rami-vrouw.
    Herken de prachtige muziek van Les Mis wel, maar wat houdt de rol van Gavroche precies in ?
    Enne, als het mag van Joop (of Albert) kun je dan eens een door Tom gezongen deuntje filmen voor Rami t.v. en alhier plaatsen ?
    Niet in Carré hoor, maar gewoon tussen jullie schuifdeuren of meegalmend met de radio : )Reactie is geredigeerd

  13. Ramirezi says:

    @Anna; maar hoe moet ik je nu herkennen ?
    @Knipsel; ja, lachen…
    @Klaverblad; nog twee weekjes en ik zie de vlaggen ook zwaaien, kan haast niet wachten. Stemmen hoeft niet, ze mogen allemaal meedoen….
    @Zusenzo; Joop en Erwin hebben het niet zo graag, maar wie weet. Gavroche is een straatjochie dat mee wil vechten en uiteindelijk wordt doodgeschoten..Reactie is geredigeerd

  14. Geroma says:

    Geweldig, ontzettend Gaaf!!
    Ja, Tom komt er zeker wel…..
    Gefeliciteerd, papa en mama Rami en zoon Tom.
    (had een leuke bijdrage kunnen zijn voor de (VKBlog Dag van de muziek 31 maart)…
    Groetjes!

  15. ceesincambodja says:

    Perfect, Rami!
    Kun je niet een joetoepje sturen van wat Tom zingt? Kan ik misschien een beetje meegenieten, zo ver van Hoorn.

  16. de Stripman says:

    Hartstikke leuk, Rami ! Die jongen gaat het nog ver brengen. Wens Tom maar veel succes van mij…;o)

  17. Zusenzo says:

    O wat zielig, maar wel memorabel

Geef een reactie

